Het is dan eindelijk zo ver! - Reisverslag uit Peking, China van Jamie Last - WaarBenJij.nu Het is dan eindelijk zo ver! - Reisverslag uit Peking, China van Jamie Last - WaarBenJij.nu

Het is dan eindelijk zo ver!

Door: Jamie Last

Blijf op de hoogte en volg Jamie

07 Februari 2015 | China, Peking

Hallo allemaal!

Na een reis van 13 uur en een beetje ben ik eindelijk gearriveerd in Beijing. Ik heb mijn hotelkamer voor twee dagen weten te vinden, waar ik nu het eerste reisverslag schrijf!

De vlucht was geweldig. Nadat ik door mijn ouders in Dusseldorf was afgezet, kopje koffie hadden gedronken, vertrok mijn eerste vlucht naar Helsinki. Ik had geluk, zitplaats bij het raam! Heel mooi om te zien waar af en toe een plukje sneeuw lag. Hoe noordelijker ik kwam (we gingen tenslotte naar Helsinki) hoe meer sneeuw er overal lag (de eerste foto's hier van zullen nog even moeten wachten, internet is daar niet sterk genoeg voor). Na een korte stop in Helsinki met een broodje en een drankje kon ik mijn weg weer vervolgen.

In het restaurant waar ik zat te eten kwam een Chinees koppel bij me aan tafel zitten. Zij bleken in Duitsland te wonen en spraken dan ook zeer goed Duits! Met mijn "geweldige" Duits hebben we een gezellig gesprek gehad om de tijd wat te doden. Op naar het volgende vliegtuig! En wat een joekel!! Een Airbus A330-350 voor de kenners. Met 2-4-2 personen op een rij was het volle bak. Het "Duits-Chinese" koppel zat helaas helemaal achterin en ik halverwege, dus die heb ik niet meer gezien. De vlucht verliep soepeltjes, goed eten en alsof het heel gewoon was een heel entertainmentsysteem recht voor je neus in de stoel van je voorganger. De nieuwste films en series ter beschikking met wat simpele games (Bejeweld, jaaaaa!!!).

Aankomst: Koffer zoeken... Een hele onderneming. Eerst nog even bij een norse politie/douane mevrouw langs, die mij heel doordringend aankeek en zonder oogcontact te verliezen kei hard een stempel zette in mijn paspoort en op het visum. BAM! Ik ben binnen! :) Maar nu? Waar moet ik heen? Waar is mijn koffer? We moesten welgeteld met een treintje ongeveer 10 minuten reizen om bij een terminal te komen om onze bagage op te halen. Het vliegveld in Beijing is HUGE!! En amper mensen te bekennen, op een enkele meneer/mevrouw met een bezem na. Eindelijk, de koffer is gevonden. Exit links, op naar mijn ophaalpunt waar een vriendelijke meneer die zeer goed Engels sprak mij kwam oppikken en mij naar het hotel heeft gereden. Deze meneer verhuurd appartementen/kamers aan de andere kant van de stad en was bevriend met Monique, de mevrouw die mij geholpen heeft om naar Beijing te gaan. Nou ja, en dan sta je daar, met je koffer bij een balie voor een jonge meid die geen Engels spreekt. Que de vertaalapp! Godsgeschenk, want ik had geen idee wat ze allemaal te vertellen had. Met handen, voeten en de app zijn we er vervolgens uitgekomen en ben ik naar mijn kamer kunnen gaan. Eindelijk een bed, PLOF! Althans dat dacht ik...

Het bed is als een plank en ik kan al zittend op het toilet douchen (douchekop hangt recht boven het toilet :D). Maar geen probleem, ik vind het geweldig! Na het thuisfront op de hoogte te hebben gesteld van mijn aankomst ben ik eventjes gaan slapen. Dat was wel even nodig, aangezien het tijdsverschil van 7 uur je toch wat door de war maakt.
Na een kort dutje kwam Monique me ophalen om kennis te maken en te "lunchen": soort van minestrone soep van tomaat en kip, een andere van rijst, vis en groenten en kreeft in een krokant jasje. Een heel gangbare maaltijd blijkbaar en zeer lekker. Na een rondje in de buurt (terwijl we auto's, scooters en fietsers ontweken) is ook de bank, supermarkt en een soort Kruitvat gevonden. Daar ga ik zo maar eens de eerste boodschappen doen voor mijn avondeten. Heel vreemd, mijn gevoel zegt, het is half 10 's ochtends, maar de tijd zegt dat het al 16:38 is... Even wennen dus. Binnenkort dus de eerste foto's! Morgen naar een kamer kijken en maandag naar Huiling kennismaken. Ik heb er zin in! Tot snel iedereen!

  • 13 Februari 2015 - 10:01

    Niky:

    Wauw! Ik wist niet dat jij zo'n schrijven bent! Wat leuk om te lezen. Kan niet wachten op je volgende verhalen. Moeten maar een keer in het weekend Skypen! Ben ook erg benieuwd naar de eerste foto's! :)
    xxx

  • 08 Maart 2015 - 21:40

    Fabienne:

    Hoi Jamie!

    keileuk verslag! Heel beeldend. Ik ga snel verder lezen,

    groet Fabienne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 3251

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 06 Mei 2015

Van Sittard naar Beijing en terug!

Landen bezocht: