Park, park en nog meer park - Reisverslag uit Peking, China van Jamie Last - WaarBenJij.nu Park, park en nog meer park - Reisverslag uit Peking, China van Jamie Last - WaarBenJij.nu

Park, park en nog meer park

Door: Jamie Last

Blijf op de hoogte en volg Jamie

01 April 2015 | China, Peking

Hallo allemaal, hier weer een nieuw verhaal vanuit China!! Na vele verzoeken dan toch maar weer eens tijd gemaakt om "wat op papier te zetten" voor de blog.

De afgelopen tijd is er niet heel veel bijzonders gebeurt. Ben voornamelijk werkzaam op het project, met mijn verslag bezig en leuke dingen doen met mensen om mij heen. Ik begin echter wel te merken dat de tijd bijna om is (nog maar 30 dagen!!) en dat er dus flink gewerkt moet worden om het verslag op tijd af te krijgen. Nou ja, ik ken mezelf, dat lukt me wel! Ik moet er gewoon systematisch aan werken en dan komt het vanzelf goed.

Het weer is hier ondertussen flink veranderd ten opzichte van de laatste blog. De thermometer tikt makkelijk 20 graden aan, wat betekend dat de T-shirts uit de kast mogen, mijn winterjas er terug in. Helaas is het vandaag dan weer net niet zo zonnig, maar goed. Die temperatuurverschillen zijn erg merkbaar. De afgelopen paar dagen wat zwakjes en snotterig geweest.

Het mooie weer is een prima excuus om naar een park te gaan. Dat heb ik de afgelopen tijd dan ook meerdere malen gedaan, verschillende keren met cliënten of mijn Chinese huisgenootje die nog helemaal niets van Beijing gezien heeft, al woont ze hier al een half jaar. Ze was dan ook zeer blij dat ik haar mee nam naar Hou Hai Park, waar we een prachtige wandeling langs het water hebben gemaakt, terwijl langzaam de zon achter de gebouwen in de verte dook. Mooie foto's gemaakt, vleermuizen van me afgeslagen en eendjes gevoerd. Prima avond!

Een heel leuk feest waar we naartoe zijn geweest was The Neon Party. Dit feest in een ondergronds café gaf een beetje een "rave-sfeer" en eigenlijk was het dat ook. Het stond nergens aangegeven en alleen mensen die via via een uitnodiging hadden mochten naar binnen. Uiteraard hadden wij zo'n uitnodiging. Bij binnenkomst kon je je gezicht/arm/rug/whatever laten schilderen met neon verf, wat een super effect gaf met de blacklights. Het was vrijwel compleet donker, op alle lichtgevende verf/lampjes/shirts na. Super avond beleefd!

Ik weet verder niet veel bijzonders te melden, dus laat ik het hier verder bij. Binnenkort misschien nog een nieuwe update voordat ik naar huis kom... Het is zo snel voorbij!!

  • 01 April 2015 - 08:58

    Liesbeth:

    Hoi Jamie,

    veel plezier nog in de tijd die je rest en vooral heel veel succes met je verslag.
    Groetjes Liesbeth

  • 01 April 2015 - 11:43

    Pap:

    James,
    nog veel plezier en maak er nog een mooie tijd van. Maar ja, het werk roept ook. Laat het niet tot het laatste liggen want voor je het weet is het inpakken voor naar huis te komen. Groetjes, pap.

  • 02 April 2015 - 08:39

    Trudy Crum:

    Hallo James geniet er nog maar van want inderdaad de tijd vliegt, laat je winterjas maar bovenop liggen want hier is het net herfst.
    Ik hoop dat je nog een leuke tijd tegemoet gaat en maak veel foto,s want dat is toch mooi om later terug te kijken.
    Nou geniet er nog maar van en het mooie weer is daar al gearriveerd dus dat komt wel goed.
    Veel plezier nog in Beiing, en een dikke knuffel.

  • 02 April 2015 - 17:37

    Mam:

    De vleermuizen of het Chinese meisje?

  • 02 April 2015 - 17:40

    Sjengske:

    Waren er ook lichtgevende staafjes? Haha

  • 04 April 2015 - 11:51

    C Van Bijlevelt Daalders Ruwe D O2 Maastricht:

    hallo jamie heb je mooie kaart ontvangen
    dat vind ik heel lief van je
    met mij gaat het goed zo z;n gangetje
    we hebben wel slecht weer regen en nog eens regen
    hoop je heel vlug te zien groetjes
    oma c . kusjes
    en een dikke knuffel

  • 06 April 2015 - 16:01

    Momma:

    Ik vraag me vooral af welk lichaamsdeel je hebt laten verven bij die party... Ik zie allemaal special effects als ik m'n ogen dichtdoe X'D! That sounds absolutely awesome though! Geniet van de mooie dingen, maar zet 'm vooral op bij je scriptie afronden. De foto's zijn niet alleen mooi, maar ze raakten mij ook. You look really happy, rested & excited ^-^ Love it! Complimenten; je hebt echt het eye om een fotograaf te worden. Keep going! Suc6 met le scripzione :D

    Un bacio di momma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 3263

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 06 Mei 2015

Van Sittard naar Beijing en terug!

Landen bezocht: